Liderform Reklam Politikası

Bu reklam politikası, Liderform At Yarışları Enformasyon A.Ş.’nin (“Liderform) web sitesinde uyguladığı reklam politikasını objektif olarak düzenlemektedir. Liderform, işbu Reklam Politikasını belirli zaman aralıklarında güncelleyebilir. Bu politikada yapılacak tadiller, Liderform tarafından yine bu sayfa üzerinden yayınlanacak ve bu politikadaki herhangi bir değişiklik geriye dönük olarak uygulanmayacaktır. Politikadaki bu tür değişiklikler ilgililerine bildirildikten sonra hizmetlerin kullanılmaya ve/veya hizmetlere erişmeye devam edilmesi halinde, bu tür kullanım ve/veya erişim söze konu değişikliklerin onay ve kabulü anlamına gelecektir.

Liderform, platformunda yayınlanan reklamların somut, objektif, şeffaf, adil ve etik standartlara uygun olmasını amaçlar. Bu reklam politikası, hem reklam verenlerin hem de kullanıcıların çıkarlarını gözetecek biçimde hazırlanmıştır. Aşağıda, reklam verme süreci ve içerik standartları detaylı bir şekilde açıklanmıştır.

1. Reklam İçeriği

Amacımız, reklam içerikleri bakımından mevzuata uygun, güvenilir bir alan sağlamaktır. Bu çerçevede, yanlış, yanıltıcı veya gereksiz yere incitici reklam içeriklerini kabul etmeyerek, kullanıcıların gerçek, inandırıcı, güvenilir ve bağlam içi bilgilerle etkileşime geçebileceği bir ortam yaratmayı amaçlıyoruz.

Reklam içerikleri, Liderform denetim ekibi tarafından reklam politikasına uygunluğu bakımından incelenir.

Yasa dışı, etik olmayan veya platform politikalarına aykırı içerikler reddedilir. Nefret, hoşgörüsüzlük, ayrımcılık veya şiddet tanıtımı yapan uygunsuz içerikli reklamlara izin verilmez.

Gerekli durumlarda reklam verenlerden içerik üzerinde düzeltme yapması talep edilir.

Reklamlar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemeyecek şekilde konumlandırılır.

Politika:

Yanıltıcı içerikler : Reklam içeriği ve açılış sayfaları, bir ürünün veya hizmetin etkisiyle ilgili sonuçları vaat etmemeli veya abartmamalıdır. Yanlış ifadeler veya abartılı bilgiler nedeniyle kullanıcılarımızı yanıltabilecek reklamları kısıtlıyoruz.

Kötü niyetli karşılaştırmalar : Reklam içeriği ve açılış sayfaları diğer markalarla kötü niyetli karşılaştırmalar içermemeli ve karşılaştırmalı reklama ilişkin mevzuata uygun olmalıdır.

Tutarsız bilgiler : Promosyon, fiyat, indirimler veya bilgi eksikliği, eksik sorumluluk reddi beyanları veya şartlar ve koşullar dahil olmak üzere bu tür ayrıntılar hakkında eşleşmeyen veya tutarsız bilgiler içeren reklam içeriğine ve açılış sayfalarına izin verilmez. (Örneğin; bir reklamda "%50'ye varan indirim" olduğu belirtiliyor, ancak web sitesinde yalnızca "%30'a varan indirim" olduğu belirtiliyor.)

Mutlak terimler: Reklam içeriğinde bir ürünle ilgili zamana, bölgeye veya markaya ilişkin mutlak terimlerin, sayısal ve güvenilir verilerle desteklenmediği müddetçe, yer almasına izin vermiyoruz.

Yanlış bilgi: Bireylere veya topluma ciddi zararlar verebilecek yanlış, yanıltıcı veya sahte içeriklere izin vermiyoruz.

Gereksiz yere incitici içerik: Reklam konusu ürün veya hizmetin bağlamından koparılarak yaş, cinsiyet, ırk, din, dil gibi ürün veya hizmetin tercih edilmesine etki etmeyecek öğelerin öne çıkarıldığı içeriklere izin vermiyoruz. Yine hedef kitlenin alım kararını milli duygular gibi ortak sevinç veya temel korku ve endişeleri öne çıkararak bağlam dışı etkilemeye çalışan reklam içeriklerini kabul etmiyoruz.

Kötüleyici içerik: Başkalarının iş ürünlerini kötüleyici, kendi iş ürünlerini övücü reklam içerikleri ile kendi iş ürünleri dolayısıyla müstesna yeteneğe sahip olunduğu zannını uyandıran, uyandırmaya elverişli reklam içeriklerini kabul etmiyoruz.

İltibasa yol açıcı içerik: Başkalarının tanınmışlığından istifa eden, onların iş ürünleri ve reklam konseptleri ile karıştırılmaya yol açıcı reklam içeriklerine izin vermiyoruz.

Ucuzluk algısı yaratabilecek içerik: Seçili bazı ürünlerde yapılan geçici indirimler gibi uygulamalarla kendi ürünlerinin geneli hakkında “daha ucuz”, “en ucuz” gibi bir algı yaratmaya elverişli reklam içeriklerini kabul etmiyoruz.

Agresif içerik: Ürünün değerini sunulan ek edimlerle yüksek gösteren, ürünün özelliklerini saklayan, faydalarını abartan ve bu şekilde müşterinin satın alma kararını yanıltabilecek reklam içeriklerine izin vermemekteyiz.

Bahise Özendirici Reklamlar: Bahis oynamayı teşvik eden içeriklere izin verilmez.

Yetişkinlere Yönelik (Cinsel) İçerikler: Cinsel içerik veya yetişkinlere yönelik ürün ve hizmetlerin reklamları kabul edilmez.

Alkol: Alkollü içeceklerin tanıtımı veya alkol markalarının reklamları yayınlanmaz.

Sağlık ve İlaç: İlaç, sağlık ürünleri, tıbbi cihazlar veya alternatif tedavi yöntemlerinin reklamlarına izin verilmez. Tıbbi tavsiye içerikli reklamlar veya bu izlenimi veren tanıtımlar yasaktır.

Gençlere Yönelik İçerikler: Reklamlar genç kitleyi hedeflememeli ve 18 yaş altına hitap edecek dil, görsel veya mesajlar içermemelidir.

Hasar veya yaralanmaya sebep olabilecek içerikler: Bu türden içeriklere izin verilmemektedir.

İnternet sitesi trafiğini yapay olarak artırmak amacıyla tasarlanmış ürün veya hizmetlere yönelik içerikler: Bu türden içeriklere izin verilmemektedir.

Teknik açıdan uygun içerik: Teknik formatı ve işlevselliği açısından belirli bir kalite, devamlılık ve açıklık standardını karşılamayan reklamlara izin verilmez veya teknik uygunluk sağlanması talep edilir. Eksik, yetersiz bilgi ve içerik sahibi açılış sayfaları ile mobil dostu olmayan, otomatik dosya indiren, kullanıcının ek programlar indirmesini zorunlu kılan açılış sayfalarına yönlendiren içeriklere izin verilmez.

Eksik ticari bilgi: Açılış sayfasında kendisi, sunduğu iş ürünleri hakkında ticaret unvanı, adres gibi irtibat bilgileri ile sahip olduğu izin, lisans, satış ve iade koşulları hakkında bilgi içermeyen, eksik bilgi içeren taliplilere izin verilmez veya açılış sayfasının uygun bir hale getirilmesi talep olunur.

Hayvan hakları: Hayvanları bir meta olarak gösteren, onlara saygı duymayan içeriklere izin vermiyoruz.

2. Reklam Alanlarının Satışı

Liderform, yukarıda anılan şartlara uygun davrandıkları sürece tüm iş ortaklarına eşit mesafede durur ve adil bir şekilde hizmet sunar. Reklam alanlarının tahsisinde, hiçbir iş ortağına ayrıcalıklı bir öncelik tanınmaz. Ancak belirlenen kurallar çerçevesinde ilk rezervasyon yapan teşebbüs avantaj elde eder.

Politika:

1. Reklam Alanları

a. Genel reklam alanları belirli paketler halinde satılmaktadır. Her bir paket yalnızca bir marka tarafından kullanılabilir.

b. Özel sponsorluk reklam alanları ayrıca belirlenecek süre ile satılmaktadır.

c. Turnuvalar ve kupalar gibi özel gün ve organizasyonlar için farklı süreler belirlenebilir.

d. Premium reklam alanları kendi satış ekiplerimizce doğrudan satılmaktadır.

2. Satış Usulü:

a. Tüm reklam alanlarının satış usulleri, e-posta yoluyla tüm potansiyel müşterilere duyurulur. Teşebbüsümüz bu duyurular ile duyurunun yapıldığı gün dâhil olmak üzere üç iş günü boyunca bağlıdır.

b. Satışın, ilgili paketin veya sponsorluğun, ilk rezervasyonunu yapan markaya tahsis edilmesi esastır.

c. Bir reklam alanı için birden çok taliplinin olması halinde ilgili alan açık artırma yoluyla da satılabilir. Açık artırmada ilgili alan için sunulan teklif bedeli düşük olsa bile, reklam alanının talep süresi, (tıklanma oranı anlamında) reklamın kalitesi ve reklamın bağlamı değerlendirilerek nihai karar verilir.

Reklam Satın Alma, Yenileme ve Rezervasyon Süreci

a. Belirlenen paketler ve sponsorluk alanları için rezervasyon yapmak isteyen markalar, duyuru tarihinden itibaren başvuruda bulunabilir.

b. İlk rezervasyonu yapan marka, ilgili alanı satın alma önceliğine sahiptir.

c. Öncelikli Rezervasyon Hakkı: Mevcut reklam verenlere, süre dolmadan önce yenileme hakkı tanınabilir.

d. Rezervasyon ve satın alma işlemleri, yazılı onay alınarak tamamlanır.

e. Banner reklam alanları ve sponsorluklar belirli süreler için kiralanır. Süre bitiminde yenileme işlemi, yeniden rezervasyon yapılmasını gerektirir.

Bu reklam politikası, Liderform’un kullanıcılarına güvenli, kaliteli ve etik bir deneyim sunmasını sağlamak ve iş ortaklarına adil bir iş birliği platformu sunmak için hazırlanmıştır. Tüm tarafların bu kurallara uyum göstermesi beklenmektedir.